Inskrivning och UL

I veckan var jag ju då iväg och skrev in mig på mödravården i vår nya stad. Det var lite pirrigt! Först var det UL på förmiddagen, lite annat upplägg än vad dom har här hemma. Här hemma kör dom en läkare och en sköterska som tillsammans tittar. Dit vi flyttar kör dom så att sköterskan, det är en barnmorska tror jag, gör själva undersökningen och spelar även in en del sekvenser på hjärtat mm. Sen kollar en läkare på alla bilder och videosekvenser, ser läkaren då nåt som han/hon vill kika mer på så kallas man igen.
 
Men det gick iallafall jättebra och allt såg fint ut. B1 låg nu med huvudet ner och fötterna upp under revbenen på min högra sida. B2 ligger i tvärläge med huvudet åt vänster och ben och rumpa åt höger. Så alla benen är åt det hållet just nu, inte konstigt att det är där jag känner som mest oftast då :) Dom väger ca ett kilo styck nu så dom är inte pyttiga iallafall. Tror dom lägger på sig ca 200 gram i veckan nu... Fort går det! När det är enäggs så planar det ut oftast efter vecka 30 så dom blir nog inga jättebebisar, men inga småfisar heller hoppas jag.
 
Sen efter det var det barnmorskan, hon var lite vimsig tyckte jag. Men jag antar att det är inte helt enkelt att ta emot en person som haft en tuff tid innan graviditeten och har en tjock lunta med papper med sig som man ska gå igenom. Vi hade lite så där ont om tid dessutom så hon lovade att vi skulle prata mer om allt nästa gång vi sågs. Så vi får se då :) Hon var inte på nåt sätt dålig, inte alls. Mest bara lite så där ofokuserad. Det kändes ok iallafall.
 
Nu har jag en massa saker inbokat... Glukosbelastning, UL, Föräldrautbilning och läkarbesök. Sen ska vi väl försöka komma med på nån vanlig föräldrautbilning med... Så kanske man kan hitta lite folk som kommer vara hemma samtidigt som jag. Får väl se hur det går.
 
I övrigt tror jag att alla inköp börjar bli klara, måste försöka sätta mig nån dag och pricka av mina listor. Det är nog mest lite smått som saknas tror jag. bland annat lite blöjor och sånt. Även skötbord saknas, men det ska vi fixa ett när vi har flyttat. Tänker mig faktiskt att jag vill bygga ett... eller... M får bygga :) Skulle gärna vilja ha ett som är lite större än de vanliga. Mest för att när jag är ensam så kan båda vara med mig där och när vi är båda kan vi byta samtidigt. Får se hur det blir. Det behöver ju inte bli så komplicerat alls, men jag ska bara tänka ut nåt bra :)
 
Vi får ett stort badrum, så det ska nog gå bra att få plats. Men jag har en tanke om att inte ha det i badrummet... kanske ha det i bebisrummet. Det enda är att då ska man hämta vatten varje gång och så där... tänker att det kanske är lite rörigt. Aja, det reder sig. Nåt i denna stilen kanske:
 
http://jennyshus.webblogg.se/2009/november/barnrummet.html 
 
Kanske inte fullt så brett, men iallafall lite bredare än ett vanligt enkelt. Kanske helt enkelt köper två billiga och ställer ihop :)
 
Igår gick jag in i vecka 28, så mitt första mål närmar sig! Vecka 30 känns som ett bra första mål. Två veckor bara, skönt! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bebisfrot.blogg.se

Tankar och funderingar kring bebislängtan...

RSS 2.0